Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Luleen S.; und weitere
InstitutionQuincy Public Schools, MA.
TitelUnderstanding Handicaps: Changing Students' Attitudes toward the Disabled.
Quelle(1983), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitude Change; Attitudes toward Disabilities; Elementary Education; Elementary School Curriculum; Grade 4; Peer Acceptance; Puppetry; Student Attitudes; Massachusetts
AbstractA program in Quincy, Massachusetts, is designed to teach nonhandicapped fourth grade students to understand what it is like to have a handicap. The six 45-minute units include an introductory puppet presentation as well as units on physical disabilities, mental retardation, learning disabilities, visual handicaps, and deafness. Puppets provide interest and a common introductory experience for the students. A curriculum that accompanies the units lists cognitive and affective objectives along with information on materials and sequencing of the lesson. Pre- and posttests were developed as a modification of the Attitudes Toward Handicapped Individuals scale. The program employs specialists (such as therapists and teachers of the mentally retarded and visually handicapped). Of the 119 students who participated in the program, 60 percent improved their posttest scores. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: